Dreng - Rex Garden - SVEIO

Turkode
2020 Senior

Turbeskrivelse:
Du kan se opp mot Dreng, du ser to topper og det er den til venstre som skal bestiges. Den ser minst ut men toppunktet vises ikke herfra.
Følg gang og sykkelsti opp til Samfunnshuset. Fortsett forbi bommen og følg skogsveien. Når veien svinger til venstre går det en mindre skogsvei opp til høyre(står skilt). Her er det greit å gå, men kan være noe vått spesielt på slutten av veien før stigningen for alvor begynner. Når det er frost er det tørt og fint å gå.

På flaten er det skilt til Dreng, her går det bratt opp og er turens bratteste.Videre oppover er det lett å følge stien.Her er stien tørr og fin, den går gjennom flott luftig furuskogen. Innimellom er noen berg som kan være glatte. Noen steder er det flere traseer og alle går opp til Dreng. Snu deg og nyt synet av Førde på vei opp.

Oppe på Dreng(277 moh) er det flott utsikt mot blant annet Siggjo på Bømlo, Halsenøy og Vikebygd. Stord blir liggende bak Hopsfjellet.

Lett tur
Start fra Førde Kyrkje(evnt Samfunnshuset).
Turleiar:  Per Audun Kloster Tlf.: 95743190

Det kjem meir info i lokalpressa og på nettsida vår.

Generelle vilkår som kan være lurt å lesa.